Pokrowiec na...


Jednym z głównych założeń mojego bloga jest pokazanie jak w prosty sposób i tanim kosztem wykonać ciekawe i przydatne rzeczy w domowych warunkach. Dlatego w dzisiejszym poradniku (moim pierwszym),  pokarzę w kilku krokach jak zrobić pokrowiec, etui na zewnętrzny dysk pamięci. Może on również posłużyć dla większych smartfonów czy iPhonów.

Lista rzeczy która będzie potrzebna:

  •  kawałek materiału (w moim przypadku jest to brązowa skóra)
  •  maszyna do szycia
  •  metalowe zapinki do wszycia
  •  igła i kolorowe nici


Krok 1.
Wycinamy odpowiedniej wielkości formę w kształcie prostokąta oraz język. Skóra jest dość gruba więc niezbędne będą ostrzejsze nożyczki

Ja swój "towar" ( tak jak mówi moja babcia na materiał) kupiłam za 1zł w pobliskim szmatlandzie, ciuchoszku, lumpie czy po prostu second handzie a były to męskie, solidnie wykonane spodnie w rozmiarze XXL. Ich wielkość była dla mnie zachwycająca (tyle rzeczy do zrobienia ) :)

Krok 2.
Obrabiamy zieloną nicią język oraz górny brzeg pokrowca.


Aby efekt był ładniejszy użyłam ściegu krzyżykowego nieregularnego.
Krok 3.
 Przyszywamy ręcznie zapinkę metalową w taki sposób, aby nie było widać nitki na zewnętrznej części języka. Następnie uruchamiamy maszynę i łączymy obie części.


Krok 4.
Ściegiem podstawowym dość gęstym (u mnie 2) łączymy dwa brzegi oraz dół etui.

Odwracamy na prawą stronę i voila!





Szyję czysto amatorsko i jestem samoukiem, wszystko "szło" na czucie,  także wybaczcie mi błędy popełniane po drodze .

:)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dreammaker, Agnieszka i magia fotografii